Leverans & Köpevilkor

 

För att handla på JARNBRODERNA.SE måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar.

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel och ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. Samtliga priser är inklusive moms. Du betalar en fraktkostnad per beställning, se punkt 5.

1. Leveranstid

Leveranstiden är vanligtvis 2-6 arbetsdagar från beställningsdagen.
Produkter som måste beställas tar ytterligare någon eller några dagar att leverera.
Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post om detta. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Kontakta då kundservice. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

2. Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din order. Det är bra om du sparar detta mail (Tack för din order) för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundtjänst.

3. Betalningsalternativ

Om du har erlagt betalning och på ett korrekt sätt häver köpet så gör vi en återbetalning av beloppet inom 30 dagar. På JARNBRODERNA.SE har du endast möjlighet att betala med kortbetalning.

3.1. Kortbetalning

Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift.
Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner NETS/Auriga för att garantera snabb och säker betalning.

Så här går det till:

  1. Efter du tryckt på "Fortsätt med betalningen" på steg6 i kassan, länkas nu till NETS/Auriga's säkra betalningsserver.
  2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på kortinnehavaren.
  3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.
  4. Köpsumman reserveras först på ditt konto.
  5. När varorna skickas, dras pengarna från ditt konto och den reserverade summan överförs via NETS/Auriga till JARNBRODERNA.SE.

NETS/Auriga som hanterar kortuppgifterna uppfyller kraven för PCI-DSS.
Du hittar mera information på vår säkerhetspolicy.

4. Frakt

Järnbröderna AB levererar varor över hela Sverige, till den adress ni önskar. Leveransen hanteras av anlitade speditionsfirmor såsom Posten, Schenker, DHL och skickas till ert närmaste utlämningsställe eller direkt till uppgiven adress. Leverans sker normalt sett med paket till köparens närmaste utlämningsställe. Fraktkostnaden varierar beroende på vilken/vilka varor du har beställt, information om frakt kostnad får du om du går in i din varukorg och väljer "Beräkna fraktkostnad & moms" eller direkt i kassan.

5. Transport

Om varan skadas eller kommer bort under transporten är JARNBRODERNA.SE betalningsansvarig. Meddela kundservice direkt för snabbaste service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att påtala felet vid leverans.
Får vi tillbaka paket som inte lösts ut från Posten, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur.

6. Ångerrätt

Som kund hos JARNBRODERNA.SE har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Ångerrätten gäller dock inte då förseglingar/plomberingar brutits. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Meddelande om retur ska skickas till vår kundservice via kontaktformuläret på sajten senast 14 dagar från mottagandet av varan. Kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar varan.

Vill du returnera ett köp rekommenderar vi att du tar kontakt med vår kundservice via kontaktformuläret på sajten senast 14 dagar från mottagandet av varan. För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

    Ordernummer
    Titel på de produkter du vill returnera.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.

Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse! Järnbröderna åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

 

7. Fel i vara

7.1 Fel vid leverans

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice direkt för snabbaste service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att undersöka varan vid leverans. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Skicka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri, rätt vara. Vid försäljning till konsument (privatperson) gäller enligt konsumentköplagen att Järnbröderna AB vid köp gjort av konsument ska avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för Järnbröderna AB. Järnbröderna AB har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara.

7.2 Fel under garantitiden

Vi garanterar att de varor du beställt är fria från tillverkningsfel under ett år, eller under den garantiperiod som gäller för din produkt, garanti gäller från det datum som produkten hämtats ut från Postombud alternativt Levererats.

Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende. Den gäller inte heller vid yttre åverkan på produkten, som till exempel tappskador, fukt eller till följd utav åska. För mer specifik information om din produkts garanti var god se i bruksanvisningen till produkten.

Om din vara skulle sluta fungera under garantitiden skickas den vanligtvis till en serviceverkstad för reparation. Järnbröderna AB har inga egna verkstäder utan vi använder oss av tillverkarens auktoriserade serviceverkstäder. Vid service tar du kontakt med vår kundservice via telefon. Kundservice ger dig instruktioner om hur du går till väga för att skicka varan på reparation. Observera att tillverkaren har upp till tre försök att reparera produkten innan de är skyldiga att byta ut den.

7.3 Reklamation

Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år, det är endast ursprungskund som har möjligheten att reklamera till Järnbröderna AB, om en produkt köps i andrahand gäller endast garanti via tillverkaren.

7.4 Garantitid

Vi ger alltid ett års garanti på de varor som finns i vårt sortiment. För förbrukningsvaror som exempelvis uppladdningsbara batterier lämnar vi sex månaders garanti.

8. Säkerhet

Läs om säkerhet i vår Sekretesspolicy.

9. Tvist

Vid eventuell tvist kommer JARNBRODERNA.SE att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.


Fortsätt

Ironbrothers

Här hittar Ni Sveriges största Ribbåts Showroom. Hos BRIG fullservice anläggning i Göteborg hittar du hela BRIGs sortiment. Vi har Försäljning, Service, Verkstad, Reservdelar och Vinterförvaring unikt för BRIG ägare.

Vi vårdar din BRIG året runt. För öppettider klicka här.

Med Vänliga Hälsningar,
Henrik & Lars Peterson med stan's trevligaste personal

Kontakta Oss
  • 031 23 23 23
  • info@brig.se
  • Bolshedens Industriväg 40
    427 50 Billdal
Facebook
Visa  Mastercard  nets 
Copyright © Järnbröderna AB, 2012